Curiosity får serverne til at brænde sammen

Peter Molyneux har taget i iPhone-ejerne med sit nye spil.

Har du været med til at hakke?

I princippet er det et relativt simpelt spil om at hakke en klods i småstykker, men ikke desto mindre er 'Curiosity: What's Inside the Cube?' blevet et populært iPhone-spil. Faktisk er spillet så populært, at det har tvunget de bagvedliggende servers i knæ. I løbet af de første 24 timer er Peter Molyneux' spil blevet downloadet 160.000 gange fra App Store og Google Play, og det har skabt kø på serverne og uforventede fejl.

Meldingen kommmer fra 22Cans, der er Peter Molyneux' udviklingsteam.

Curiosity: What's Inside the Cube? er et socialt eksperiment, der skal teste hvordan folk kan samarbejde om et større projekt på tværs af mobiltelefoner og landegrænser. Opgaven er at hugge en enorm klods i stykker én bid ad gangen. For hvert lag kommer der nye missioner og opgaver, og i sidste ende venter der en vild præmie til den, der slår den allersidste brik i stykker. Man kan undervejs købe forbedret udstyr for at gøre processen hurtigere.

Siden premieren er der hakket 90 mio. brikker af klodsen, og det har skabt så store dataudvekslinger mellem gamerne og spillets servers, at mange er stødt ind i fejl. En typisk fejl har været, at spillet har smidt alle ens optjente mønter ud, hvis man loggede ind på sin Facebook-konto via spillet.

Kort efter premieren måtte Curiosity: What's Inside the Cube? lukke for at få en hurtig patch ombord, og siden er klagerne dulmet en anelse i forhold til det opkog, der fandt sted i aftes. Peter Molyneux beder om forståelse og tålmodighed fra gamerne. Det er dog svært at være kritisk, for Curiosity: What's Inside the Cube? er som udgangspunkt fuldstændig gratis at downloade og spille til ende.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!