"Spil er ikke gode nok til voksne"

Skaberen af Journey, Jenova Chen, efterlyser mere "intellektuel stimulering".

De fleste interaktive spil er ikke stimulerende nok til voksne, udtaler skaberen af Journey, Jenova Chen.

I et interview med Gamasutra sagde Chen, at hvis spil skal appellere mere til et modent publikum, bliver de nødt til at indeholde flere "relevante" temaer.

"Min største anke ved computerspil indtil nu er, at de ikke er gode nok til voksne," udtalte han.

"For at voksne skal nyde noget, er de nødt til at få noget intellektuel stimulering, noget der relaterer sig til det virkelige liv. Pokerspil lærer dig, hvordan du snyder folk, og det er relevant i det virkelige liv. Et skud i hovedet med snigskytteriffel er ikke relevant i det virkelige liv. Spil skal være relevante rent intellektuelt."

"Du har også brug for dybde. Du har eventyret - spændingen ved eventyret - men du ønsker også gåsehuden."

Det er helt sikkert noget, Chen går efter med thatgamecompanys næste projekt, som stadig er hemmeligholdt.

"Kan spil få dig og en anden til at lære noget intellektuelt og relevant af hinanden?" spurgte han.

"Kan spil få dig og en anden til at opleve en følelse, der er dyb nok til at røre voksne? Alt det arbejder jeg på. At lave følelsesmæssige spil og at gøre dem intellektuelt relevante; at lave spil, hvor folk kan mødes og forbinde med hinanden."

Den sidste udgivelse fra thatgamecompany var det tankefulde Journey til download gennem PSN, som vi tilbage i marts gav en score på 7 ud af 10.

Læs vores anmeldelse af Journey her

Journey - Trailer [E3 2011]

NYHED! Modtag Eurogamer.dk Daily og få dagens topnyt via email!

Få en daglig opsummering af dagens vigtigste indhold direkte til din email. Sendes ud hver eftermiddag kl. 17.00 - Du kan også få ugens opsamling hver fredag.

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!