FIFA 13 information og billeder

EA lover mere realistisk bold til folket i slutningen af september.

For nylig holdt EA en showcase i London. Der blev overfor de deltagende medier lagt en embargo på informationsstrømmen. Men som det nogle gange går på nettet, lækkes informationerne "før tid" enten med eller mod udgiverens vilje. Og det er lige præcis, hvad der er sket med FIFA 13.

Så i stedet for at ty til at besøge FIFA-Infinifty.com, som er kilden til dagens ekstremt rundhåndede læk, bringer vi her en dansk version af informationerne og de første billeder fra spillet.

Nu er katten alligevel ude af sækken.

Vores eget store preview af FIFA 13 publiceres den 15. maj, men her følger altså i korte træk detaljerne, der blev lækket om fem af de mest fremtrædende features i årets udgave.

Det første, EA Sports har villet se på efter FIFA 12 har været en mere realistisk boldkontrol, så med FIFA 13 bliver det sværere bare at opsnappe bolden fra en spilning og drøne videre. Ting som boldens fart, fra hvilken højde den ankommer, til de tekniske stats hos både afsender og modtager, vil alle spille ind i højere grad end tidligere.

Med FIFA 12 fik vi sidste år den ellers så fremtrædende nyhed Impact Engine, som i store træk står for mere realistiske kollisioner mellem spillerne - og af og til faktisk også en bold mellem partnerne. Men det gik nogle gange helt galt med animationerne (spontan break-dance, fx), hvorfor EA Sports har arbejdet på at optimere fysikmotoren og skabt en række nye kollionsværdier for hofte- og overkropsregioerne på figurerne.

I FIFA 12 var det stort set muligt at drible og skifte retning uden det store besvær. Det bliver ikke muligt i FIFA 13, som igen vil kræve lidt mere fingerfærdighed hos spilleren, hvis den skal sololøbes i zigzag op til kasseapparatet.

FIFA 13 bringer også en nyhed med sig til dødboldssituationerne. Ved frispark er det eksempelvis muligt at fake et skud på mål og i stedet pinge bolden over til en på forhånd valgt spiller, som kommer med ind over. For at balancere spillet, bliver det også muligt for det forsvarende hold at stille flere spillere i muren, eller at sende en spiller mod bolden, når kickeren tager tilløb.

AI'en har også fået en overhalning, og skal nu angiveligt være bedre udstyret rent mentalt til at forstå og forudse de taktiske muligheder og situationer. AI'en vil også være mere påpasselig med at stå offside ved modtagelsen.

EA arbejder stadig på en række nye spilningstyper og nye animationer og håber også på at kunne arbejde på dommeren.

Slutteligt får spillet en visuel opgradering, idet EA Sports har licenseret mere af softwaren Dimensional Imaging, som de vil bruge til at gengive flere spillere end tidligere med en nær fotorealistisk lighed af først og fremmest ansigtet.

Ifølge EAs showcasr demo vil udgivelsen af FIFA 13 falde den 29. sseptember.

Her følger de første (beta) billeder af FIFA 13:

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!