Black Ops 2 får non-lineær kampagne og ny grafikmotor

Framerate 60 på pc, PS3 og Xbox 360.

Treyarch fortæller i dag, at man kan forvente sig en grafisk opdatering i det nys afslørede Call of Duty: Black Ops 2, set i forhold til de foregående spil i serien.

Opgraderingen er "en blanding af teknologi og teknik", forklarer Dan Bunting, director of online hos Treyarch.

I en demonstration overfor pressen (via One of Swords), som blev afviklet på en tidlig Xbox 360-version af spillet, viste udviklerne frem af et ubeboet level i omrigelserne fra Socotra Island i Yemen. Her bevidnede de fremmødte grafiske lækkerier som HDR lighting, bounce lighting, self-shadowing og en ny teksturteknik kaldet reveal mapping.

På trods af de visuelle opgraderinger, holder Treyarch sig stadig på de magiske 60 frames i sekundet, der ifølge udgiveren Activision er en del af vinderformularen for serien i onlineregi.

Pc-versionen af Black Ops 2 vil understøtte brugen af DirectX 11, selvom der endnu ikke foreligger nogle videre detaljer herom. Men til gengæld har Treyarch lavet motion capture på en hest.

Call of Duty: Black Ops 2 blev afsløret i går aftes med en trailer, du kan se i bunden af denne nyhed. Spillet foregår i to tidsperioder, Den Kolde Krig i 1980erne og en fiktiv pendant til Den Kolde Krig i året 2025. Forvent dig en blanding af eksisterende våben og teknologier og nogle lidt mere eksperimentelle, futuristiske anordninger.

I årets spil hedder skurken Raul Menendez. Han vil optræde i begge nævnte perioder. David Mason, hvis far var med i det første Black Ops fra 2010, er soldat i episoderne, der udspiller sig i 2025.

Nyt for Call of Duty-serien som sådan bliver en forgrening af historien og muligheden for som spiller at vælge, hvad der skal se, og hvornår. På et level, hvor spilleren skal eskortere USAs præsident gennem et ødelagt Los Angeles i år 2025, bliver man stillet overfor valget mellem at rapelle eller at agere snigskytte - et valg, der efterfølgende får betydning for ens egentlige rute gennem kaoset.

Spillets instruktør, Dave Anthony, sammenligner systemet med de særlige eventyrbøger, hvor man efter hvert vigtigt afsnit kan vælge et antal veje videre i historieforløbet.

Det bliver også muligt at fejle en given mission, hvilket påvirker spillets handling fremefter.

Der bliver også lette RTS-elementer, i kraft af de nye Strike Force Operations, en række missioner, hvor du selv vælger, hvem du vil spille, og kan skifte dynamisk mellem soldater, droner eller gå i en mere overordnet generalvinkel, for at styre handlingen fra et fugleperspektiv. Herfra kan du til hver en tid zoome ind og indtage rollen som en af styrkerne på landjorden.

Slutteligt bekræfter Treyarch, at vi igen skal vænne os til tanken om zombier i multiplayer, som "ikke længere er en standardformular", ifølge chefen for spillets design, David Vonderhaar. Treyarch vil forsøge at komme den bredest muligt vifte af spillertyper til gode med udgivelsen.

Call of Duty: Black Ops 2 står til udgivelse den 13. november på pc, PS3 og Xbox 360.

Call Of Duty: Black Ops 2 - Trailer

Kommentarer (2)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!