World of Darkness Preview fra EVE Fanfest 2012

Om storbyer, vampyrer og permanent død i digitaliseringen af White Wolfs rollespil.

1

Af mangel på egentligt artwork fra spillet indtil videre, har vi lånt dette kunstværk af White Wolf Publishing.

World of Darkness er en titel som mange har ventet spændt på, siden CCP Games købte White Wolf Publishing i 2006. I typisk CCP-stil er det dog ikke meget vi har hørt om spillet og med "omstruktureringen" af CCP sidste år, havde mange spekuleret om projektet måske var helt droppet.

CCP bekræfter, at næsten hele WoD-holdet fra CCPs Atlanta-afdeling blev sat over på EVE-udvikling efter Incarna-skandalen og WoD-holdet blev i samme omgang skåret kraftigt ned.

"Rygterne om vores udød er stærkt overvurderede" stod der på den første slide da Chris McDonough trådte ind på scenen ved årets EVE Fanfest på Island for at berolige de mange fans. Jeg tror egentlig at CCP havde undervurderet hvor imødeset spillet er, og der var af samme grund ikke nær nok siddepladser til alle. Folk stod i stimer hele vejen ud af salen, bare for at kunne lytte med. McDonough fortsatte med at fortælle, at WoD stadig var i aktiv udvikling og endnu mere aktiv end før, nu hvor teamet var blevet skåret lidt ned og mere fokuseret. Vi kan altså helt klart forvente et WoD spil... en skønne dag.

Et eneste ord om release-datoer ville de ikke ud med, da WoD-holdet vil leve op til de store forventninger og det gode ry som storebroderen EVE Online har.

"EVE har ændret spilindustrien og vi vil have World of Darkness til at gøre det samme." udtaler McDonough.

Der vil være afbildinger af virkelighedens byer i spillet. London, Paris og New York blev givet som eksempler. Det bliver dog ikke i 1:1 gengivelse. Som McDonough forklarede det, er der to grunde til dette: For det første ville det tage pænt lang tid at genskabe hele verden i 3D og for det andet er de fleste byer ret kedelige fra et gameplay-mæssigt perspektiv.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!