Torchlight 2 er ikke bange for Diablo III

Runic: Vi er stolte af det vi laver.

1

Den visuelle stil er om muligt endnu mere pastelfarvet end Diablo III, men også mere twisted og nuser på en og samme tid.

De 32 medarbejdere, Runic har på produktionen af deres gratisrollespil Torchlight 2 er måske ikke meget når man sammenligner med de flere end 100 personer, der igennem et årti har arbejdet på at lave Diablo III og med midler fra en tilsyneladende uudtømmelig pengepose begravet dybt under Orgrimmar.

Men den nylige fastsættelse af udgivelsen af Diablo III til den 15. marts, et par måneder før Torchlight 2 er færdigt, har ikke umiddelbart skræmt den tyske udvikler.

Preview af Torchlight 2 - Indie RPG nu med co-op -

"Vi arbejder på et spil, vi som privatpersoner ville spille. For os er dét det vigtigste. Det er det, der får os op om morgenen og får os på arbejde", skriver Runic på deres blog.

"Vi arbejder hårdt og skaber ting, som vi elsker. Det betyder ikke noget, om Blizzard kommer først, eller om zombier angreb os i virkeligheden (hvis en zombie til gengæld angreb, ville vi sandsynligvis rejse os fra vores arbejdsborde, lave våben ud af bordbenene og gøre noget ved det)."

"Vi mener at den bedste forretningsmodel er at lave det man elsker at lave, og Torchlight 2 er vi allerede nu ekstremt stolte af."

Og Runic slutter fint af:

"Vi glæder os på Blizzards vegne - de har rejst langt og længe, og vi ser også selv frem til at komme over målstregen."

Læs også vores anmeldelse af det første Torchlight tilbage fra 2009.

Torchlight II - Multiplayer trailer [Gamescom 2010]

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!