Nye sider af Skyrim afsløret gennem Bethesda Game Jam

Drage-mounts. Stemmekommandoer via Kinect m.m.

Som de fleste andre fornuftige mennesker har du sikkert også lagt en god sjat timer i The Elder Scrolls V: Skyrim fra Bethesda Game Studios. I lyset af det, synes du sikkert også ret godt om ideer som: drage-mounts, et perk-tree til din varulveform og Kinect stemme-aktiverede shouts.

Disse features er ikke bare fri fantasi, men findes faktisk. Ikke som elaborate mods, men derimod lavet af Bethesda selv. Ved DICE 2012 keynoten i Las Vegas afslørede Todd Howard en håndfuld af de projekter Bethesda har lavet til "Bethesda Game Jam" - en årlig begivenhed hvor Bethesda giver deres udviklere frie hænder i en uge. De må lave lige hvad de har lyst til - det skal bare være noget i et af deres spil - i denne omgang Skyrim.

Disse projekter inkluderer bl.a. killcams til magi, nye follower-muligheder, konstruktion af egne huse, goblins, kamp til hest, nye perk-træer, flyvende og blodsugende vampyrer, laskede kæmper, enorme frygtindgydende mudcrabs..

Nåja, og varulvebjørne.

I videoen nedenfor kan du se alt dette og mere til med dine egne øjne. Spørgsmålet er jo så om vi nogensinde får nogle af disse features at se som en officiel udgivelse. Howard besvarer også nogle af disse spørgsmål i keynoten:

"Kunne det blive til en fremtidig DLC? Det er ikke til at vide" siger Howard, ".. Kunne forskellige dele af det blive udgivet gratis? Heller ikke til at vide".

Howard kunne i samme omgang afsløre at intet mindre end 10 millioner mennesker spiller Skyrim og at den gennemsnitlige spilletid på PC er 75 timer. Jeg har personligt en del mere end det, så nogen må trække gennemsnittet ned! Hvad er du oppe på?

Se hele keynoten her. Det kan anbefales at se den hvis man er interesseret i nogle af de designbeslutninger der er blevet truffet i forbindelse med udviklingen af Skyrim.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!