Piratkopier af Angry Birds hitter i Kina

Rovio vender interessen til noget positivt.

Rovio, udvikleren bag Angry Birds, er glade for Kina. Verdens mest folkerige land er nemlig næststørste aftager af deres spil og merchandise efter USA. Og i Kina er Angry Birds i øjeblikket det bedst kendte brand - hvilket dog ikke er Rovios egen fortjeneste alene.

Rovio har nemlig god grund til at være glade for Kina : Piratkopieringen af Angry Birds. Det er nemlig efterhånden nået et plan, hvor kineserne har lavet deciderede butikker og endda også tema-parker med alskens merchandise med en utroligt professionel kant. Alt sammen uden at have talt med Rovio om deres passion for fjer.

1

Kineserne har lavet deciderede Angry Birds butikker og endda også tema-parker med alskens merchandise med en utroligt professionel kant. Alt sammen uden at have talt med Rovio om deres passion for fjer.

Men modsat hvad man måske skulle tro, ser den finske udvikler positivt på de mange uofficielle sure fugle, og finder blandt andet inspiration til nye officielle produkter i de mærkelige, nye afarter, plus det faktum, at det høje kendskab til brandet giver dem ideelle forhold i den lancering af deres absolut første butikker nogensinde.

Og de lanceres selvfølgelig først i netop Kina. Det afslørede selskabets chef, Peter Vesterbacka, henover weekenden, da han gik på secenen ved konferencen Disrupt i den kinesiske hovedstad, hvor han helt køligt gik på scenen med en håndfuld uofficielt producerede Angry Birds balloner som et manifest på Rovios positive holdning til det kopierende folkefærd.

Rovio regner med at have den første håndfuld officielle Angry Birds butikker oppe at køre i løbet af 2012 - propfyldt med fugle, grise og slangebøsser.

Hvis du i øvrigt ikke allerede har hentet den sidste nye udgave af Angry Birds, i Halloween-tema, er den at finde på diverse app stores nu - gratis for tidligere købere, som det plejer.

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!