Starbreeze forsvarer deres Syndicate FPS

Spillets instruktør: "Vi er nået nye tider".

Den respekterede udvikler Starbreeze (de stod bag spil som Darkness og Riddick) har været ude og forsvare deres beslutning om at lave det nye Syndicate spil som en first-person shooter. I originalen styrer man et hold på fire agenter, og ser banerne i en isometrisk synsvinkel.

I en samtale med OXM siger game director Neil McEwan: "Vi er nået nye tider".

"Det var altid meningen at lave et FPS," afslører han. "Den originale ide var at tage synsvinkelen fra det originale spil, zoome ind i hovedet på en agent, og så spille fra den vinkel. En mere intim oplevelse - at rent faktisk blive til én af de agenter."

"Vores spil taler for sig selv. Vi har været meget heldige, at have fået lov til at arbejde med en fantastisk, original verden, og skabe en ny facet af den i virkeligheden. Jeg håber meget at fans af originalen vil kunne lide vores spil. Men man kan aldrig gøre alle mennesker glade."

"Jeg synes ikke, folk skal holde op med at spille de gamle spil," tilføjede McEwan, "men tiden går."

Neil McEwan og resten af teamet er "store fans" af det originale, isometriske, taktiske Syndicate spil fra 1993 - og de "hylder det så meget som vi kan". Den hyldest viser sig som "essensen af den verden" og din rolle som en agent i den.

"Det lyder udvandet, men det er sandt." bemærkede McEwan.

Der har længe været rygter om Starbreezes Syndicate projekt, og det blev så officielt bekræftet i går, hvor vi blandt andet her på Eurogamer.dk, kunne fremvise de første lækkede screenshots fra spillet.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!