Warhammer 40,000: Space Marine

Alfahan.

Warhammer.

For lidt over 10 år siden var Warhammer synonym med at have en nørdet hobby, hvor man i kælderum eller lignende steder med store overflader lod orker og elvere støde sammen i massive slag, symboliseret af en masse små, fintmalede metalfigurer og en hulens masse terningerul. Det med de fintmalede figurer gjaldt dog ikke for undertegnede, der til sidste måtte indse, at den del af spillet, der krævede tålmodighed, teknik og sans for detaljer, ikke var lige så fængende som den, der involverede mønstringen af en større hærstyrke.

Warhammer-universet spænder ret bredt, og omfatter både et omfattende fantasy-verden med troldmænd, dæmoner og riddere i skinnende rustninger, samt en dystopisk fremtidudgave af samme verden under navnet Warhammer 40.000. Her findes dværge, elvere og orker stadig, men er her udstyret med højteknologiske våben, der kan smelte sig igennem flere tommer stål. Det klassiske sværd er erstattet med et kædedrevet et af slagsen, og bue og pil er lagt til side til fordel for noget tungere og mere tidssvarende.

1

Tim havde altid gerne villet være kirurg, men grundet for lave karakterer i gymnasiet, måtte han nøjes med en lignende karriere.

Space Marine foregår i denne del af universet, og er fokuseret på mennesket, nærmere betegnet imperiets elitesoldater - de såkaldte Space Marines. En Space Marine er en tæt masse af genmodificerede muskler, drevet af vrede og loyalitet til kejseren, og selvfølgelig udstyret med både panser og et arsenal, der vil få de fleste gun-nuts til at hvine af fryd.

Spillet fokuserer på Titus, en sammenbidt og erfaren en af slagsen, og hans tur gennem ork-inficeret territorium, bevæbnet med sit dårlige humør, 300 runder højeksplosiv ammunition og en vigtig agenda.

Med kameraet låst bag Titus, en højtrankeret Space Marine, kastes du lynhurtigt ud i spillets kampsystem, der består af hurtigt kombinationer af F-tasten og højre museknap eller layoutet på hvad end det nu er for en controller, der er sluttet til.

Space Marines - Our Brothers

Der er til at starte med kun en lille mængde angreb tilgængelige, og disse udvides efterhånden som Titus finder noget, der er større end den overdimensionerede el-kniv, som er standard blandt kejserens tropper. Udover nærkampsvåbnet, der er tilgængeligt til hver en tid, er der plads til fire forskellige våbentyper, herunder Warhammer 40.000-klassikere som LasCannon og MeltaGun. Ammunition findes i rigelige mænger rundt omkring, så spillet favoriserer ikke nogen spillestil frem for en anden, da begge bliver brugt rigeligt under hele forløbet.