Fable III DLC - Understone Quest Pack

Bowerpower?

For lige at runde Fable III's DLC af for denne gang kigges der også lige hurtigt tilbage på den sparsomme Fable III DLC-pakke 'Understone Quest Pack'.

At kalde den for DLC, er at rode ved definitionerne, for der er faktisk kun tale om tre quests i denne "pakke" – "Shooting Range", "The Wheels of Misfortune" og "The Voice". DLC'en fortæller i sin salgsbeskrivelse, at man her får åbnet op for en skjult verden under Bowerstone, det såkaldte Understone. Dette er "The Voice"-quest, der bliver refereret til – de to andre er ekstra. Lad os kaste os over de to til at starte med, for de er hurtigt overstået.

"Shooting Range" er en lille mission, der bringer dig til Mercenary Camp, hvor du behændigt bliver sat til at skyde efter mål. Ikke særligt svært og hurtigt overstået. Det eneste formål med denne mission er muligheden for at få fat i de to bedste ballistiske våben i spillet, men de er også legendariske. Ellers trækker denne quest ikke noget formål med sig andet end et scoreboard, hvorpå scores kan sammenlignes.

1

Den ene nye by – Understone. Og større er den ikke.

Selvsamme scoreboard går igennem i "Wheels of Misfortune", hvor vores helt befinder sig tilbage på Reavers Manor og endnu engang skal slå sig gennem seks horder af forskellige fjender. I de omkredsende arenaer bekæmpes fjender på tid indenfor et scoresystem, hvorefter man kan vinde priser, alt efter hvor godt man gør det. En god idé er at få fat i de gode våben fra den ovenstående skydebane og udnytte den til fulde i ulykkehjulet – på den måde sikrer man sig, at man hurtigt kan banke nogle gode scores op. Ikke spændende, ej heller svært, og uden tvivl de letteste 40 Guild Points man kan tjene i Fable III. Spørgsmålet er bare, hvilken motivation en konge eller dronning skulle have for at flygte ind i dette hus for at spille det spil (han må kede sig bravt).

2

Shooting range – lever op til sit navn. Ikke meget at hente her.

Interessen er dog dalende nu, da de to quests ikke bærer noget historie med sig overhovedet – så det er med glæde, at "The Voice" sættes i gang i Bowerstone Industrial, hvor Mr. Boyles fabrik efter sigende er blevet hjemsøgt. Han siger, at han hører stemmer på fabrikken og skal bruge hjælp til at få sin kælder undersøgt – og dette er en sag for vor helt. Kælderen er naturligvis større end som så og åbner ud i en lang sti til det underjordiske Understone. En lille (meget lille) landsbyoase under jorden gemt væk fra det dødelige oppe fra jorden. Herfra udvikler historien sig lidt, men ikke noget at betydning og et ganske enkelt anti-klimaks at slutte af på.

Fable III: Understone Quest Pack er virkelig kun for de hardcore fans af spillet, da der ikke er meget at komme efter her. Lige over en times spil blev det til for undertegnede, så 400 MSP er lige i overkanten for denne pakke. Enten skulle pakken havde været billigere, eller også skulle der have været med kød på. Stram op.

Skal du vælge mellem de to DLC er det uomtvisteligt bedste valg: Traitor's Keep!

5 / 10

Fable III DLC - Understone Quest Pack Søren Muska Stærk Bowerpower? 2011-03-23T16:50:00+01:00 5 10