IO tilfredse med Kane & Lynch 2

"Innovation skaber splittelse".

Eurogamer.dk talte i dag med Tom Stratton, Studio PR & Communications hos IO Interactive. Vi var interesserede i at høre IO's egne tanker om pressens og købernes modtagelse af Kane & Lynch 2: Dog Days, som mildest talt har delt vandene i verdens medier og karakter-fikserede sites som MetaCritic.

"Jeg vil sige, vi er tilfredse med Kane & Lynch 2, som i sin færdige form endte med at blive som vi havde tænkt det.

Jeg tror ikke, der er andre spil derude, som i samme grad har delt spillerne og anmelderne i to så ekstreme lejre og i samme grad endt med scores i den aller laveste og højeste ende af skalaerne. Men det er nok sådan, det må gå, når man går nye veje og ikke bare vil levere et me-too-produkt", sagde Stratton.

"Et af målene var at skabe en realistisk spiloplevelse. Både visuelt men også på gameplay. Vi giver ingen granater på hvert gadehjørne. Vi har ikke nogen udødelig helt som hovedperson, som bliver stærkere og stærkere op gennem spillet. i K&L2 ender man mere og mere i en situation, man ikke har lyst til at være en del af. Spillet er et resultat af vores beslutninger i designprocessen om at skabe en stærk følelse af realisme, som den visuelle side også er en markant del af."

Tom fortsætter, "En del af kritikken af Kane & Lynch 2 - i de værste tilfælde - handler faktisk slet ikke om vores spil som sådan, men derimod om den genre, spillet befinder sig i - og folks indstilling til, hvordan et spil i shootergenren bør være."

Tom havde i øvrigt ingen kommentarer til et kommende Hitman 5 eller hvorvidt, vi i fremtiden kan forvente flere spil med Kane & Lynch.

Vi anmeldte for nylig Kane & Lynch 2 til en forsigtig anbefaling - nogenlunde durk midt i den slibrige fejde mellem ivrige fortalere og kritikerne.

Desuden har vi talt med IO's Art Director på spillet, hvilket der kom dette interview om den visuelle stil i K&L2 ud af.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!